tiistai 15. tammikuuta 2013

Baby, you're a firework

Tää koko viikko on menny kouluun. Oon oikeesti panostanut kouluun, raahannu joka päivä järjettömän kasan kirjoja kotiin. Muistiinpanoja, tehtäviä, sanakokeita... Alan vähitellen taas löytämään jotain intoa koulunkäyntiin, mut toisaalta toi läksyjen määrä ja menestymisen paine ahistaa. Mut viel enemmän ahistaa ajatella yhteishakua, ja sitä jossei pääse mihin haluaa. 

Tänään koulussa oli HIIHTOA, mikä ei todellakaan ole mun lempilaji. Viime vuonna onnistuin jotekin hajottamaan mun peukalon kouluhiihdossa, sen takia kävin läpi sellasen rumban että ihan heti en vapaaehtosesti lähde suksimaan. Ja olin muuten neljä viikkoa semmonen hieno sidepaketti kädessä. Koko aamun mulla oli tosi paha olo, ja migreeniä pukkas. Puolilta päivin lähdin kotiin ja buranan avulla nukuin päiväunet. Kävin muutaman kilsan lenkin mein hauvelin kanssa ja sinne hävis loputkin päänsäryn rippeet. Muutenkin oon tänään hemmotellu sitä meidän vauvelii, leikkiny sen kaa ja tehny erityishyvää ruokaa sille. Ja tein erityishyvää ruokaa meillekkii, pihvejä, kuskusia ja sipulikastiketta.

Tällä hetkellä mua ärsyttää muutamat henkilöt. Tai tarkemmin niitten käytös.Viime viikolla yksi tyyppi alkoi puhua tosi inhottavasti yhestä aika vakavasta aiheesta, mikä koskettaa mua syvältä. Ja koska semmone asia on sattunu tässä lähiaikoina. Mua raivostutti ihan sairaasti, oisin voinu vaikka tintata sitä nenään vaikken mikään väkivaltanen ihminen ookkaa. Yleensäkki mua ärsyttää semmone tosi lapsellinen käytös ja huomion hakeminen jollain tosi typerillä asioilla. Mua ärsyttää myös ihan tajuttomasti se, että jos ei itse halua keskittyä kouluun, ei voi antaa muille työrauhaa. Se on jokaisen oma asia jos ei piittaa omista arvosanoista, mut se ei saisi vaikuttaa muitten työskentelyyn mitenkään. Oon tosi kaukana hikestä, mutta joululomalla tajusin kuinka tärkeetä aikaa tää kevät on, viimeset mahollisuudet panostaa päättötodistukseen. Tää oli sekavaa mut oli pakko vähän päästä purkaa mun tuntoja. 

Mitäpä muuta viime päivistä... Oon läträillyt itseruskettavan kanssa enemmän kun laki sallii, koska lauantaina on tanssikisat, mihin osallistutaan disconumerolla. (Eli jos oon oranssin-ruskeenläikikäs, kaikki tietää mitä on tapahtunu) Mun selkä on myös aika surkeessa kunnossa, joku revähdys ja venähdys ja tärähdys ja näin.. Ei liiku paljon mihinkään suuntaan kunnolla ja pitäis varmaan käyä lääkärillä näyttämässä. Kaikenlaista oon kokkaillu ja koittanu tehdä terveellistä ja monipuolista ruokaa, koska yritän panostaa mun terveyteen enemmän, jos vaikka olisi enemmän energiaa ja jaksaisi tehdä kaikenlaista. Salilla oon käyny harva se päivä, rakastuin juoksumattoon koska vihaan juosta ulkona talvella. Ja noi liikunnan vaikutukset huomaa heti, ei väsytä läheskään niin paljon kun normaalisti. Paitsi kyllä toi aamuherääminen on vieläkin aika ylivoimanen vihollinen.

Oikein kivaa tipatonta tammikuuta kaikille!

<3:llä Saara








Saatiin meidän uskonnon tutkielmasta 9, mahtavaa !


Oon hurahtanu egyptin historiaan ja tällanen kirja on tällä hetkellä menossa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti